Το σχολείο είναι δίπλα μας!

Αντιμετωπίζεις προβλήματα προσαρμογής στο σχολείο; Νοιώθεις ότι τα άλλα παιδιά δεν σου συμπεριφέρονται καλά ή ότι οι καθηγητές σου είναι ιδιαίτερα αυστηροί μαζί σου; Νοιώθεις ότι κάτι δεν πάει καλά, αλλά δεν μπορείς να προσδιορίσεις τι φταίει; Μην φοβάσαι δεν είσαι μόνος! Κάποιος είναι εδώ για να σε ακούσει.

Εδώ και δύο χρόνια στο σχολείο μας η κ. Ρουμπάνη, καθηγήτρια του σχολείου μας, έχει αναλάβει τη λειτουργία του ομίλου «Διάλογοι Φιλίας», ο οποίος έχει να παρουσιάσει ένα εξαίρετο έργο στον τομέα παροχής στήριξης στους μαθητές και στις μαθήτριες που αντιμετωπίζουν προβλήματα, στην επιμόρφωση και υποστήριξη διαμεσολαβητών (μαθητών και εκπαιδευτικών), καθώς και στις επιμορφώσεις γονέων. Ο όμιλος λαμβάνει χώρα κάθε Τρίτη και Παρασκευή μεσημέρι και συνεργάζεται σε μόνιμη βάση με το Δίκτυο Γυναικών Ευρώπης το οποίο και παραχωρεί δύο εθελόντριες ψυχολόγους προκειμένου για την υλοποίηση των δράσεων του. Όπως μας εξήγησε η κυρία Ρουμπάνη, ο όμιλος αυτός «παρέχει την ευκαιρία σε οποιονδήποτε μαθητή, ανεξάρτητα από το αν είναι μέλος, να ακουστούν τα προβλήματά του με απόλυτη διακριτικότητα από την καθηγήτρια, την εθελόντρια ψυχολόγο και τους μαθητές του ομίλου κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, αλλά και καθόλη τη σχολική μέρα, μετά από συνεννόηση με τους διδασκόντες καθηγητές ή τις διδάσκουσες καθηγήτριες. Επίσης, παρέχεται η δυνατότητα με εχεμύθεια να υπάρξει διαμεσολάβηση σε παιδιά που κοροϊδεύουν κάποιον μαθητή ή κάποια μαθήτρια ώστε να μην κλιμακωθεί το πρόβλημα. Κάποιος μαθητής ή κάποια μαθήτρια μπορεί να υποβάλλει και ανώνυμα το πρόβλημα ή τα προβλήματα που τον απασχολούν».

Αξίζει να αναφερθεί ότι μετά την Καθαρά Δευτέρα θα πραγματοποιηθεί η επόμενη εκπαίδευση για όσους έχουν δηλώσει ότι θέλουν να βοηθήσουν σε αυτή την προσπάθεια.

Ματίνα Καρτσούνη, Ορνέλα Κοροβέση, Φαίη Μπρούπη



Τελικά τα βιβλία «μαγεύουν»!

Μέχρι τώρα και εγώ πίστευα ότι τα βιβλία είναι χάσιμο χρόνου, αλλά μόλις μπήκα στη σχολική σας βιβλιοθήκη και διάλεξα ένα βιβλίο άλλαξα. Το μόνο που χρειαζόταν ήταν να ξεφυλλίσω κάποια βιβλία για να βρω αυτό που πραγματικά μου αρέσει. Άλλωστε υπάρχουν βιβλία για όλα τα γούστα: φαντασίας, περιπέτειας, ιστορικού περιεχομένου, ρομαντικά και πλήθος άλλα.

Περάστε και σεις από τη βιβλιοθήκη του σχολείου και παραδοθείτε στη μαγεία των βιβλίων. Σίγουρα θα βρείτε κάτι που θα σας αρέσει.

Φαίη Μπρούπη



Τι λέτε για μια παρουσίαση του σχολείου μας στα Γερμανικά;

Και ....όχι δεν καλοπιάνουμε τους ισχυρούς εταίρους μας στην Ε.Ε.!!!

MEINE SCHULE

2. Vorbildliches Experimentelles Gymnasium von Athen

Informationen und Profilbeschreibung

Das 2. Vorbildliches Experimentelles Gymnasium liegt im Zentrum der Stadt Athen. Durch seine zentrale Lage ist diese Schule im Stadtteil Athens Ambelokipi für Schüler aus allen Teilen der Stadt gut mit der U-Bahn oder mit dem Bus zu erreichen. Die Schule hat 460 Schüler/ Schülerinnen, 48 Lehrer/Lehrerinnen und bietet drei Fremdsprachen an: Englisch, Deutsch und Französisch. Nachmittags werden für das Schuljahr 2013-2014 folgende Arbeitsgemeinschaften angeboten: "Physik", "Die experimentellen Methoden in den Naturwissenschaften", "Mensch, Umwelt, Technologie", "Kunst und Kultur", "Theater und Schule", Film und Geschichte", "Erlernen von Musikinstrumenten und Phonetik", "Marionettenkonstruktion", "Labor: kreativ Lesen und Schreiben", "Journalismus AG","Astronomie AG" , "Freundschaftsdialoge - Menschenrechte", "Deutsche Sprache AG", "Französische Sprache AG", "Englische Sprache AG", "Oliven und Öl", "Mathematik AG", "Tanz und Musik. Erforschung des menschlichen Körpers " und "Chinesisch AG".

Adresse:

Filimonos & Tsoxa 36 - 38, 11521 Ambelokipi Athen

Telefonnummer:

( 030) 210 6465673, Telefax (030) 210 64 59

Συντάκτης: Μαντασάς Ιωάννης Α4

Υπεύθυνη καθηγήτρια Ε. Παυλάκη



Συμβουλές για γονείς εφήβων!

Η εφηβεία είναι μια περίοδος που το άτομο προσπαθεί να αφήσει το παιδί και να γίνει ο ενήλικας που επιθυμεί. Το άτομο βιώνει μια σειρά από αλλαγές, σωματικές και ψυχολογικές. Δεν θα ήταν λάθος να υποστηρίξουμε πως είναι ένα «πανηγύρι» των ορμονών μας! Ναι καλά ακούσατε. Αυτές είναι, σε μεγάλο βαθμό, υπεύθυνες για τις αλλαγές στη διάθεσή μας, για τον θυμό και, γενικότερα, για τα έντονα συναισθήματα που βιώνουμε. Αν σε όλα αυτά προστεθεί και ο φόβος που νοιώθουμε για το αύριο, η ανησυχία μας για το τι θα κάνουμε στη ζωή μας, πώς θα μας δουν οι άλλοι, εάν θα περάσουμε την τάξη, εάν θα ανταποκριθούμε στις υποχρεώσεις μας στο φροντιστήριο, στους γονείς μας, στους φίλους μας, στους δασκάλους μας τότε πραγματικά μιλάμε για μια περίοδο μαρτύριο!!

Πώς μπορούν να βοηθήσουν οι γονείς; Είναι αλήθεια πως τα πράγματα και για τους γονείς δεν είναι ρόδινα! Δεν είναι εύκολο για έναν γονιό να βλέπει το παιδί του να μεγαλώνει. Και οι γονείς βρίσκονται την ίδια περίοδο σε μια διαρκή αναζήτηση και ανησυχία για το τι θα γίνει ή τι θα κάνει το παιδί τους. Το σωστό και το λάθος γίνονται οι αγαπημένες τους λέξεις που, πολλές φορές, οδηγούν σε ομηρικούς καυγάδες! Όμως για όλα υπάρχουν λύσεις!

Γονείς ησυχάστε! Η εφηβεία είναι μία φάση όπως πολλές στη ζωή μας. Αντί να κάνετε κηρύγματα γίνετε εσείς ένα σωστό πρότυπο για τον έφηβο που έχετε δίπλα σας. Μάθετε να συζητάτε με το παιδί σας για όλα τα θέματα και κάντε το να σας εμπιστευθεί. Να είστε σίγουροι ότι εάν εμπιστευθείτε το παιδί σας δεν θα σας απογοητεύσει. Τέλος, προσπαθήστε να είστε ήρεμοι. Μην αγχώνεστε! Κρατήστε την ψυχραιμία σας, μείνετε ο εαυτός σας και θα μπορέσετε να χειριστείτε όλα τα θέματα καλύτερα. Καλή επιτυχία !

Ορνέλα Κοροβέση 



Για το σχολείο μας!

Δεν θέλουμε να περιαυτολογήσουμε, αλλά το σχολείο μας είναι μοναδικό! Δεν είναι και λίγο να λειτουργούν δεκαεννέα όμιλοι -αν δεν κάνουμε λάθος(!)-, να λαμβάνουν χώρα πλήθος δράσεις και να γίνονται μια σειρά από εκδηλώσεις. Αξίζει να αναφέρουμε την εξαιρετική παράσταση με τίτλο «Θέατρο & Επιστήμη» που έδωσε ο Όμιλος Θεάτρου του σχολείου μας στις 26 Μαρτίου 2014 στο Μέγαρο Μουσικής, την εισήγηση με τίτλο «CLIL: Μια ολοκληρωμένη προσέγγιση της διαθεματικότητας» από ομάδα συμμαθητών μας του τμήματος Γ2 από κοινού με τις καθηγήτριες μας κα. Ι. Κυνηγού και κα. Ε. Ξανθάκου σε ημερίδα των εκπαιδευτηρίων «Νέα Γενιά Ζηρίδη» με θέμα «Ακαδημαϊκή αριστεία & χάρισμα. Καινοτόμες πρακτικές προσωποποιημένης μάθησης» στις 15 Μαρτίου 2014 ή τις παρουσιάσεις των δράσεων των ομίλων μας στο αμφιθέατρο του σχολείου μας λίγο πριν από τη λήξη των μαθημάτων μας για φέτος. Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα για τις δράσεις των ομίλων μας και να ξεφυλλίσετε λίγο από το πλούσιο υλικό που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο αυτών, όπως στο πλαίσιο του Ομίλου Αστρονομίας, του Ομίλου Δημιουργικής Ανάγνωσης & Γραφής, αλλά και λοιπών δράσεων που πραγματοποιήθηκαν σε διάφορα μαθήματα επισκεφθείτε την ηλεκτρονική μας εφημερίδα, καθώς και την ιστοσελίδα του σχολείου μας. Επίσης, μην ξεχνάτε: στους ομίλους μας μπορούν να συμμετέχουν και μαθητές από άλλα σχολεία, αρκεί οι γονείς τους να υποβάλλουν αίτηση μέσα σε συγκεκριμένες προθεσμίες και, φυσικά, η αίτησή τους αυτή να γίνει αποδεκτή. 


ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΡΟΝΟ

Οι ανακαλύψεις του Ουρανού, του Ποσειδώνα και του Πλούτωνα.

Παπαβασιλείου Ειρήνη, Πάγια Κριστιάνα

μαθητριών της Γ΄ τάξης του 2ου ΠΠΓΑ

Ήταν περίπου το 1781, όταν τα κατοπτρικά τηλεσκόπια έκαναν την εμφάνισή τους στο χώρο της αστρονομίας. Ενθουσιασμένοι και αισιόδοξοι, οι αστρονόμοι ξεκίνησαν νέες παρατηρήσεις του σκοτεινού σύμπαντος που δεν άργησαν να αποφέρουν σπουδαία αποτελέσματα. Ίσως τη σπουδαιότερη ανακάλυψη εκείνης της εποχής αποτέλεσε μια τυχαία παρατήρηση του Βρετανού αστρονόμου Ουίλιαμ Χέρσελ (Sir Frederick William Herschel, 1738 - 1825). Έπειτα από πολύωρη παρατήρηση του ουρανού με κατοπτρικό τηλεσκόπιο, ο Χέρσελ ανακάλυψε ένα νέο πλανήτη, που αποτέλεσε εξαιρετικά σπουδαία ανακάλυψη, καθώς από την αρχαιότητα μέχρι τότε ήταν γνωστοί μόνο οι 6 πρώτοι πλανήτες (δηλ. ο Ερμής, η Αφροδίτη, η Γη, ο Άρης, ο Δίας και ο Κρόνος). Η παρατήρηση ενός νέου πλανήτη μετά από χιλιάδες χρόνια αποτέλεσε πολύ σημαντική αστρονομική ανακάλυψη για την εποχή. Ο νέος αυτός πλανήτης ονομάστηκε Ουρανός. Το όνομα προέρχεται από την αρχαία ελληνική θεότητα του ουρανού, ο οποίος ήταν πατέρας του Κρόνου και παππούς του Δία. Ο Ουρανός είναι ο έβδομος σε απόσταση από τον Ήλιο, ο τρίτος σε μέγεθος και ο τέταρτος σε μάζα μεγαλύτερος πλανήτης του Ηλιακού μας Συστήματος και δεν είναι εύκολα ορατός με γυμνό μάτι από τη Γη.

Πολλοί ήταν οι αστρονόμοι που θέλησαν να μελετήσουν την κίνηση του νέου αυτού πλανήτη. Ανάμεσά τους και ο Γάλλος αστρονόμος Άλεξ Μπουβάρντ (Alexis Bouvard 1767 - 1843), που ήταν ο πρώτος που παρατήρησε τις απροσδόκητες μεταβολές στην τροχιά του Ουρανού. Οι μεταβολές αυτές δε συμφωνούσαν με τη βαρυτική θεωρία του Νεύτωνα για τις τροχιακές κινήσεις των πλανητών. Το σφάλμα στην κίνησή του που προέβλεπε η θεωρία του Νεύτωνα έφτανε το 1/100 της διαμέτρου της Σελήνης. Όσο μικρό όμως και ασήμαντο και αν φαινόταν το λάθος αυτό, απαιτούσε μια εξήγηση. Έτσι, για να δώσει την εξήγηση στο φαινόμενο αυτό, ο Μπουβάρντ υπέθεσε πως ο πλανήτης Ουρανός υπόκειται σε βαρυτική διαταραχή από έναν άγνωστο πλανήτη έτσι ώστε η τροχιά του να είναι διαφορετική από αυτή που προβλεπόταν με βάση τη θεωρία του Νεύτωνα. Προκειμένου να εξασφαλίσει τη βοήθεια και άλλων αστρονόμων, ο Μπουβάρντ αποφάσισε να μοιραστεί τη θεωρία του μαζί τους.

Δύο από αυτούς τους αστρονόμους ήταν ο Γάλλος Ουρμπέν Λεβεριέ (Urbain Leverrier, 1811-1877) και ο Βρετανός Τζον Κάουτς Άνταμς (John Couch Adams 1819 -1892). Βασιζόμενοι στις σημειώσεις του Μπουβάρντ εργάστηκαν ανεξάρτητα ο ένας από τον άλλον, για να διαπιστώσουν αν αυτός ο άγνωστος πλανήτης πράγματι υπάρχει και να υπολογίσουν την ακριβή θέση του.

Έπειτα από μαθηματικούς υπολογισμούς, ο Λεβεριέ υπολόγισε με αρκετά μεγάλη ακρίβεια τη θέση του άγνωστου αυτού πλανήτη. Στη συνέχεια έγραψε γράμμα στο Αστεροσκοπείο του Βερολίνου, δίνοντας λεπτομερείς οδηγίες για το σημείο στο οποίο έπρεπε να ψάξουν για το νέο πλανήτη. Το γράμμα έφτασε στο Βερολίνο στις 28 Σεπτεμβρίου 1846 και τη νύχτα εκείνη, έπειτα από παρατήρηση μισής ώρας, ο πλανήτης και ο μεγαλύτερος δορυφόρος του παρατηρήθηκαν από τον αστρονόμο Γιόχαν Γκάλε (Johann Gottfried Galle, 9 Ιουνίου 1812 - 10 Ιουλίου 1910) και ονομάστηκαν Ποσειδώνας και Τρίτωνας αντίστοιχα.

Από τότε ο Ποσειδώνας θεωρείται πλέον ο όγδοος πλανήτης του ηλιακού μας συστήματος κατά σειρά απόστασης από τον ήλιο. Δεν είναι ορατός με γυμνό μάτι, ενώ αν παρατηρηθεί με ισχυρό τηλεσκόπιο μοιάζει με πράσινο δίσκο.

Η ανακάλυψη του Ποσειδώνα το 1846 εξηγούσε ως ένα βαθμό τις ανωμαλίες στην τροχιά του Ουρανού αλλά οι παρατηρήσεις των αστρονόμων συνεχίστηκαν δυναμικά για πολλά χρόνια. Στην τροχιά του Ποσειδώνα παρατηρήθηκαν παρέλξεις, δηλαδή μεταβολές που οφείλονται στις ελκτικές αλληλεπιδράσεις των ουράνιων σωμάτων. Έτσι οι επιστήμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι πιθανώς υπάρχει ένα άλλο ουράνιο σώμα στο οποίο οφείλονταν οι παρέλξεις αυτές. Με βάση αυτές τις υποθέσεις, ο αμερικανός αστρονόμος Πέρσιβαλ Λόουελ (P. Lowell, 1855-1916) άρχισε να ψάχνει για το μυστηριώδες ουράνιο σώμα που ήταν υπεύθυνο για τις παρέλξεις και αρχικά το ονόμασε Πλανήτη Χ. Σύντομα κατάφερε να υπολογίσει ότι ο άγνωστος πλανήτης θα είναι μικρός σε μέγεθος- συγκεκριμένα πιο μικρός από την Σελήνη- και ότι θα έκανε μία πλήρη περιφορά γύρω από τον Ήλιο σε περίοδο 282 χρόνων. Προέβλεψε επίσης ότι θα βρισκόταν σε απόσταση περίπου 4 δισεκατομμυρίων μιλίων από τον Ήλιο και υπολόγισε τις συντεταγμένες του υποθετικού 9ου πλανήτη. Έπειτα, το 1905, ξεκίνησε τις έρευνες του που, όμως, για μια ολόκληρη δεκαετία δεν απέδωσαν καρπούς αφού εκείνη την εποχή δεν υπήρχαν τα κατάλληλα μέσα.

Ο Lowell απεβίωσε το 1916, η μελέτη του όμως συνεχίστηκε από τον αμερικανό αστρονόμο Clyde Tombaugh, ο οποίος στις 18 Φεβρουαρίου του 1930, αντικρίζει τελικά το νέο πλανήτη που πήρε το όνομα Πλούτωνας. Το όνομα αυτό , το οφείλει σε ένα εντεκάχρονο κορίτσι από την Οξφόρδη, που ενδιαφερόταν ιδιαίτερα τόσο για την αστρονομία, όσο και για την κλασσική μυθολογία. Σε μία από τις συζητήσεις με τον παππού της, ο οποίος εργαζόταν ως βιβλιοθηκάριος στο πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, η Venetia Burney πρότεινε το όνομα του αρχαιοελληνικού θεού, θεωρώντας ότι ταιριάζει στον σκοτεινό, παγωμένο και μακρινό πλανήτη.

Ο Πλούτωνας είναι ο πιο απομακρυσμένος πλανήτης του ηλιακού μας συστήματος, η ατμόσφαιρά του αποτελείται από μεθάνιο και η μάζα του είναι 5 φορές μικρότερη από αυτή της Σελήνης. Πολλοί αστρονόμοι εξέφρασαν την αντίθεση τους στο αν η μάζα του είναι κατάλληλη για να μπορεί να επηρεάσει τις τροχιές του Ουρανού και του Ποσειδώνα. Το 2006, η Διεθνής Αστρονομική Ένωση αποφάσισε να μη θεωρείται πλανήτης ο Πλούτωνας, αλλά πλανήτης νάνος.

Ο Πλούτωνας είναι το τελευταίο από τα βασικά σώματα του ηλιακού μας συστήματος που δεν έχει εξερευνηθεί. Κατά τη δεκαετία του 1990, προτάθηκε η αποστολή της διαστημοσυσκευής Pluto-Kuiper Express, που τελικά δεν χρηματοδοτήθηκε. Έχει προβλεφθεί ότι σε μερικές δεκαετίες ο Πλούτωνας δεν θα είναι εύκολα προσπελάσιμος, αφού η απόστασή του από τον Ήλιο συνεχώς αυξάνεται με αποτέλεσμα η ατμόσφαιρά του να παγώσει και να πέσει στην επιφάνειά του σαν χιόνι ,οπότε για 200 χρόνια δεν θα μπορεί να μελετηθεί. Έτσι, μετά από πιέσεις πολιτικών και επιστημόνων, εγκρίθηκε η αποστολή της διαστημοσυσκευής New Horizons, (Νέοι Ορίζοντες), που εκτοξεύτηκε στις αρχές του 2006 και θα φτάσει στον Πλούτωνα το 2015.



Ο Όμιλος Θεάτρου πάει Μέγαρο

Η θεατρική ομάδα του σχολείου μας στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Η θεατρική ομάδα του σχολείου μας, επέλεξε αποσπάσματα θεατρικών έργων που αναφέρονται στην επιστήμη, μέσα από διάφορες οπτικές. Τα αποσπάσματα επιλέχθηκαν με μία ιστορική σειρά και αναφέρονται σε θεατρικά κείμενα που η ομάδα επεξεργάστηκε και παρουσίασε στα 10 χρόνια της λειτουργίας της.

Η παράσταση με το γενικό τίτλο-θέμα «Θέατρο και επιστήμη» θα φιλοξενηθεί στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, για μια μοναδική παράσταση.

Ημερομηνία: 26 Μαρτίου 2014

Ώρα έναρξης: 19:00

Χώρος: Αίθουσα Νίκος Σκαλκώτας

Η είσοδος είναι ελεύθερη με δελτία προτεραιότητας. Η διανομή των δελτίων αρχίζει στις 5:30 μ.μ.

Σας περιμένουμε όλους!!!